Opis szkolenia:
Szkolenie dotyczące praktycznego wykorzystania menedżerów bibliografii, czyli narzędzi pomagających gromadzić i zarządzać danymi o wykorzystanych materiałach (artykułach, książkach, rozdziałach, stronach internetowych itp.). Menadżery umożliwiają generowanie opisów bibliograficznych wg wybranego standardu, wstawianie odnośników i bibliografii załącznikowej.
Korzyści:
- Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem menadżerów.
- Doskonalenie umiejętności pisania artykułów, tekstów naukowych.
- Zdobycie wiedzy potrzebnej redaktorom lub edytorom naukowych pism.
- Odkrycie tego, jak zaoszczędzić czas przygotowując publikacje naukowe.
Program szkolenia:
1. Menadżery bibliografii
- Przegląd najważniejszych menadżerów bibliografii.
- Omówienie, jak wykorzystywać menadżery (na przykładzie Zotero i Citavi).
- Porównanie funkcji różnych programów.
- Zotero – dlaczego warto wybrać ten menadżer (nie tylko zarządzanie literaturą i pisanie).
2. Inne programy do zarządzania publikacjami i innymi zasobami
- Programy bazujące na technologii AI (sztuczna inteligencja).
- Programy pomocne przy tworzeniu przeglądów literatury.
- Rozwiązania przedstawiające publikacje w formie wizualizacji sieciowej.
- Pakiety rozwiązań służących ocenie napisanego tekstu (np. językowej).
- Programy ułatwiające składanie tekstów do czasopism największych wydawców.
- Narzędzia porządkowania zasobów internetowych (np. stron WWW).
3. Krótki przegląd innych narzędzi ułatwiających pracę naukową
- Narzędzia zarządzania notatkami i definicjami.
- Pisanie tekstu – zamienniki Worda oraz edytory specjalistyczne.
- Scrivener – omówienie konkretnego edytora dedykowanego tekstom naukowym.
- Narzędzia do wizualizacji danych – jak ulepszyć swój artykuł.
- Mapy myśli i diagramy. Wizualizacja na etapie konceptualizacji badań.
- Narzędzia do tworzenia infografik oraz prezentacji.
- Przegląd narzędzi umożliwiających sprawne zarządzanie zespołami badawczymi
Prelegent:
dr hab. Piotr Siuda, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
- Autor poczytnego poradnika wydanego przez PWN: „Publikacje naukowe”:

- Jego pełny dorobek na stronie osobistej: http://piotrsiuda.com.
- Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (Q1 i Q2 journals).
- Kierownik szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”).
- Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Co zapewniamy:
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- certyfikaty w formie elektronicznej / papierowe (zalaminowane) na życzenie
- wsparcie techniczne podczas trwania szkolenia
-
wyspecjalizowaną kadrę
- liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia za pośrednictwem chatu lub połączenia video