Menadżery bibliografii oraz inne programy związane z zarządzaniem publikacjami

Data szkolenia

28 kwiecień 2025

Godziny szkolenia

16:00-19:15

Tryb

ONLINE (platforma clickmeeting)

Cena szkolenia za jedną osobę: 347,00 zł + VAT 23%
(zw. z podatku VAT w przypadku gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych)

Nieodpowiedni termin szkolenia? Zostaw kontakt


Poinformujemy Cię o kolejnym terminie

Opis szkolenia:

Szkolenie dotyczące praktycznego wykorzystania menedżerów bibliografii, czyli narzędzi pomagających gromadzić i zarządzać danymi o wykorzystanych materiałach (artykułach, książkach, rozdziałach, stronach internetowych itp.). Menadżery umożliwiają generowanie opisów bibliograficznych wg wybranego standardu, wstawianie odnośników i bibliografii załącznikowej.

 

Korzyści:

  • Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem menadżerów.
  • Doskonalenie umiejętności pisania artykułów, tekstów naukowych.
  • Zdobycie wiedzy potrzebnej redaktorom lub edytorom naukowych pism.
  • Odkrycie tego, jak zaoszczędzić czas przygotowując publikacje naukowe.​

 

Program szkolenia:

1. Menadżery bibliografii

  • Przegląd najważniejszych menadżerów bibliografii.
  • Omówienie, jak wykorzystywać menadżery (na przykładzie Zotero i Citavi).
  • Porównanie funkcji różnych programów.
  • Zotero – dlaczego warto wybrać ten menadżer (nie tylko zarządzanie literaturą i pisanie).


2. Inne programy do zarządzania publikacjami i innymi zasobami

  • Programy bazujące na technologii AI (sztuczna inteligencja).
  • Programy pomocne przy tworzeniu przeglądów literatury.
  • Rozwiązania przedstawiające publikacje w formie wizualizacji sieciowej.
  • Pakiety rozwiązań służących ocenie napisanego tekstu (np. językowej).
  • Programy ułatwiające składanie tekstów do czasopism największych wydawców.
  • Narzędzia porządkowania zasobów internetowych (np. stron WWW).


3. Krótki przegląd innych narzędzi ułatwiających pracę naukową

  • Narzędzia zarządzania notatkami i definicjami.
  • Pisanie tekstu – zamienniki Worda oraz edytory specjalistyczne.
  • Scrivener – omówienie konkretnego edytora dedykowanego tekstom naukowym.
  • Narzędzia do wizualizacji danych – jak ulepszyć swój artykuł.
  • Mapy myśli i diagramy. Wizualizacja na etapie konceptualizacji badań.
  • Narzędzia do tworzenia infografik oraz prezentacji.
  • Przegląd narzędzi umożliwiających sprawne zarządzanie zespołami badawczymi


Prelegent:

dr hab. Piotr Siuda, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  • Autor poczytnego poradnika wydanego przez PWN: „Publikacje naukowe”:

 

  • Jego pełny dorobek na stronie osobistej: http://piotrsiuda.com.
  • Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (Q1 i Q2 journals).
  • Kierownik szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”).
  • Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.


Co zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • certyfikaty w formie elektronicznej / papierowe (zalaminowane) na życzenie
  • wsparcie techniczne podczas trwania szkolenia
  • wyspecjalizowaną kadrę
  • liczebność grupy dostosowaną do specyfiki tematu szkolenia
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia za pośrednictwem chatu lub połączenia video

Formularz zgłoszeniowy

 

Przed wypełnieniem formularza zapoznaj się z warunkami udziału w szkoleniu.

Po wysłaniu formularza, rezygnacji z udziału w szkoleniu, bez ponoszenia kosztów można dokonać najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia.

W przypadku większej liczby uczestników wypełnij dodatkowy formularz lub skontaktuj się z nami.

Nabywca

Odbiorca

Przeciągnij i upuść pliki tutaj, albo Przeglądaj